Hoivakauppa

Verkkokaupan sopimusehdot


Voimassa 2.12.2019 alkaen.

Täydelliset hoivakauppa.fi -verkkokaupan  -sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot.

hoivakauppa.fi on MediMattress Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on MediMattress Oy (y-tunnus 1480110-8)

Seuraavia ehtoja sovelletaan hoivakauppa.fi -verkkokaupassa ja sen asiakkaiden välisessä tapahtuvassa kaupassa.

hoivakauppa.fi myy tuotteita vuodehoitoon täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja) sekä yrityksille ja yhteisöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä yritysasiakas), jotka ostavat tuotteita Suomeen.

Tiivistelmä ehdoista, mukana tärkeimmät kohdat
1. Verkkokaupassa myynnissä olevat tuotteet ja niiden hinnat löytyvät verkkokaupasta.
2. Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat.
3. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.
4. Maksutapoina verkkomaksut ja suomalaiset pankki- ja luottokortit.
5. Toimitustapana on Postin eri kuljetuspalvelut. Toimitamme tuotteita vain Suomeen.
6. Tuotteiden takuuaika on 6-60 kk koskien materiaali- ja valmistusvikoja. Katso erilliset takuuehdot kohdassa 6.
7. Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten.
8. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus mikäli tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen.
9. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita - tarkemmin eritelty näissä ehdoissa.

 

Yksityiskohtaiset ehdot

1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa
a) kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot
b) yritysasiakkaana ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnumero.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät hoivakauppa.fi:n sivuilla.

1.3 hoivakauppa.fi:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja hoivakauppa.fi sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.

1.4 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. hoivakauppa.fi:n yhteystiedot löytyvät täältä.

1.5 Onnistuneen maksutapahtuman ja tilauksen jättämisen jälkeen hoivakauppa.fi ilmoittaa automaattisesti asiakkaalle sähköpostilla vahvistuksen tilauksesta.

1.6 Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen ja maksu on toteutunut pankin tai luottokunnan järjestelmässä. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla, kun asiakas on palannut pankin/luottokunnan järjestelmästä takaisin hoivakauppa.fi -sivustolle.

1.7 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen.

1.8 hoivakauppa.fi:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.9 Kaikki hoivakauppa.fi:n myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteeseen verkkokaupassa sekä MediMattressin verkkosivuilla.

1.10 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa tuote takaisin MediMattress Oy:lle (ks. kohta 5).

1.11 Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa hoivakauppa.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

 

2. Hinnat

2.1 Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta verkkokaupassa näkyy myös suluissa alv 0 % hinnat.

2.2 Ostoskori kertoo aina toimitustavan valitsemisen jälkeen toimituskulujen suuruuden. Lue tästä tarkemmat toimitusehdot.

2.3 Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät verkkosivuillamme www.medimattress.fi. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Asiakkaan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.

2.4 Selvissä hintavirhetapauksissa hoivakauppa.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

 

3. Toimitus

3.1 hoivakauppa.fi toimittaa varastotuotteitaan asiakkailleen keskimäärin 1-5 työpäivän käsittelyajalla. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, Posti kuljettaa paketit yleensä 1-3 päivässä perille. Pyrimme ilmoittamaan asiakkaalle, jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 7 työpäivää.

3.2 Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty. Tilauksen peruutukset suositellaan tehtäväksi sähköpostitse tilausvahvistuksessa ilmoitettuun osoitteeseen.

3.3 Tavaran kuljetuksen aikana MediMattress Oy:sta asiakkaalle on MediMattress Oy vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Tavaran kuljetuksen aikana asiakkaalta MediMattress Oy:hyn on asiakas tai kuljettaja vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Kuluttajakaupassa vastuu tavaran vahingoittumisesta on MediMattress Oy:llä kaikissa tapauksissa.

 

4. Maksuehto ja -tavat

4.1 Verkkokaupan maksuehto on ennakkomaksu.

4.2. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

4.3 Seuraavat maksutavat kuuluvat Paytrailin palveluun:

- Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
- Lasku- ja osamaksupalvelu: Collector Bank
- Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard ja Eurocard
- Mobiilimaksaminen: MobilePay

4.4 Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Jotta voisit maksaa laskun osamaksulla ja solmia tililuottosopimuksen, sinun täytyy maksaa vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta (oma.collector.fi) miten allekirjoitus tehdään.

Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.


5. Palautusoikeus

5.1 Meillä on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus paketin toimitushetkestä asiakkaalle alkaen (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä). Tuote on palautettava tai vaihdettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä, eli jos 14. päivä on esimerkiksi lauantai, on tuote toimitettava Postiin viimeistään maanantaina. Esim. jos tilasit tuotteet 1.12. ja sait sen 12.12., on viimeinen palautuspäivä 27.12. Tuo päivä sattuu olemaan pyhäpäivä, joten palautus tulee tehdä viimeistään 28.12.

5.2 Verkkokaupan palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöönsä.

5.3 Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta. Meillä on käytössä Postin asiakaspalautus. MediMattress Oy:n Postin asiakasnumero on 350472 ja logistiikan sopimustunnus 604800. Palautusosoite on MediMattress Oy, Haukilahdenkatu 4, 00550 Helsinki. Käyttäessäsi sopimustunnusta 604800 sinulle ei tule kustannuksia palautuksesta.

5.4 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin Posti on toimittanut paketin.

5.5 Tuotepalautukset aina:
a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä.
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
c) Mukana kirjallinen selvitystä viasta/virheestä tuotteessa.
d) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

5.6 Kun lähetät meille jotain, muista pehmustaa paketti hyvin. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä. Kuljetusyhtiön aiheuttama palautuksen särkyminen on myyjän eli hoivakauppa.fi:n vastuulla.

 

6. Takuu

6.1 Tuotteiden takuu on tuotteesta riippuen 6-60 kk. Takuu kattaa valmistus- ja materiaalivirheet, mutta ei mm. väärinkäyttöä tai kulumisesta johtuvaa vikaantumista. Tarkan MediMattress Oy:n tarjoaman takuuajan näet tuotesivuilta www.medimattress.fi.

Takuu alkaa siitä päivästä jolloin asiakas on ensimmäisen kerran ostanut tuotteen (alkuperäisessä ostokuitissa oleva päiväys tai vastaanottotodistuksen päiväys). Huomaa, että takuuvaatimukset voidaan ottaa huomioon vain alkuperäisen ostokuitin tai alkuperäisen vastaanottotodistuksen näyttöä vastaan.

Takuuvaatimukset on esitettävä välittömästi virheen toteamisen jälkeen valmistajalle, mieluiten kirjallisessa muodossa.

Mahdollisista kuljetusvaurioista on ilmoitettava kuljetusliikkeelle ja toimittajalle kahden päivän kuluessa tavaran vastaanotosta.

6.2. Takuukorvausten laajuus ja suoritus
Takuu sisältää ilmenevät materiaali- ja käsittelyvirheet kulloisenkin takuuajan puitteissa, ellei muuta ole sovittu. Takuu ei korvaa vikoja, jotka aiheutuvat muusta kuin asianmukaisesta käytöstä. Asianmukainen käyttö tarkoittaa tuotteen käyttöä niiden ehtojen mukaisesti, jotka on kuvattu käyttöohjeessa. Takuu rajoittuu niiden tuotteen ominaisuuksien ja sen tilan korjaamiseen, jotka alkuperäisellä tuotteella oli ennen vian ilmenemistä.

Yllä mainittujen ja jatkossa tarkemmin kuvattujen takuiden puitteissa takuuhuolto toteutetaan MediMattress Oy:n valinnan mukaan joko korjaamalla tai vaihtamalla. Materiaali- ja/tai valmistusvirheiden ollessa kyseessä takuu korvaa uudet tai uudenveroiset osat. Mikäli tuotteen korjaaminen ei ole mahdollista, voidaan vaihtaa koko tuotteen tilalle samanlainen tai toiminnollisesti samanveroinen tuote. Joka tapauksessa takuukorvauksen arvo on rajoitettu virheellisen tuotteen arvoon.

6.3 Menettely takuutilanteessa
Asiakas ilmoittaa viallisesta tuotteesta puhelimitse tai kirjallisesti valmistajalle seuraavin tiedoin:

Nimi, osoite ja puhelinnumero, josta sinut tavoittaa
Tuotteen nimi/tyyppi
Kuvaus ja valokuvia ongelmasta

Tekninen tukemme auttaa vikojen tunnistamisessa. Useissa tapauksissa he pystyvät kohdentamaan häiriön jo puhelimessa. Mikäli ongelmaa ei voida korjata huollon kanssa käydyn keskustelun perusteella, asiakasta pyydetään lähettämään tuote asiakaspalautuksena MediMattress Oy:lle (ks. kohta 5.3). Tutkimme tuotteen laatujärjestelmämme reklamaatioiden käsittelyprosessin mukaisesti.

Jos kysymyksessä on takuukorjaus, MediMattress Oy vastaa kaikista syntyvistä kuluista ml. tuotteen lähetyskulut takaisin asiakkaalle.

6.4 Takuun piiriin eivät kuulu:
- tuotteen rakenteessa olevat epäolennaiset virheet tai poikkeamat, jotka ovat merkityksettömiä laitteen käytön kannalta
- kuluvat osat, muuten kuin rakenteellisten virheiden osalta

Takuu ei myöskään kata sellaisten häiriöiden virheenmääritystä ja korjausta, jotka ovat seurausta seuraavista:
- asiakas tai kolmas osapuoli on käyttänyt laitetta epäasianmukaisesti tai käyttöohjeen vastaisesti
- Force majeure
- likaantumiset tai kolhiintumiset

6.5 Takuu raukeaa, jos hoivakauppa.fi -tuotteet varustetaan osilla tai komponenteilla, tai jos sitä käytetään sellaisten osien tai komponenttien kanssa, joita MediMattress Oy ei ole hyväksynyt tähän tuotteeseen.

  

Asiakaspalvelu